כל מה שצריך לדעת על גנרטורים - המדריך המלא! - dt-logistic
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

כל מה שצריך לדעת על גנרטורים – המדריך המלא!

כל מה שצריך לדעת על גנרטורים -
המדריך המלא!

התקן הישראלי קובע בדיוק היכן צריך להתקין גנרטור ובאילו תנאים יש לעמוד כדי לקבל אישור להעמדת גנרטור במקום. אם יש לכם עסק פרטי, מפעל, חברה גדולה, שטחי חקלאות או מבנה תעשייתי ואם אתם קבלנים או יזמים שבונים בניין של מעל 9 קומות- אתם זקוקים לגנרטור, על פי החוק ובחסותו.
את כל מה שצריך לדעת לפני רכישת גנרטור ריכזנו עבורכם בכתבה כאן.

איפה ומתי צריך להתקין גנרטור?

לעיתים הצורך בגיבוי למערכת החשמל מובן וטבעי, לדוגמא ישנו מבנה תעשייה שזקוק לקירור תמידי, או מפעל שעשוי לספוג הפסדים גדולים אם הייצור יעצר בגלל הפסקת חשמל. בחלק מהמקרים, הצורך בגיבוי גנרטור למערכת החשמל פחות מובן מאליו אך מחוייב על פי החוק, כמו בבנייני מגורים שיש בהם מעל 9 קומות או גבוהים מ- 27 מטרים.  

נשאלת השאלה: איפה קונים גנרטור, לפי איזה פרמטרים ומה מומלץ?
אספנו את צוות מומחי הגנרטורים של חברת Dt-Logistic, יבואנית ומפיצה בלעדית מטעם החברות והמותגים המובילים בעולם לפתרונות טכנולוגיים מתקדמים, שיסבירו את כל מה שצריך לפני רכישת גנרטור.

מהם הפרמטרים לבחירת גנרטור?

כל הגנרטורים יכולים לספק חשמל – זה הייעוד שלהם, בסופו של דבר. אבל מה ההספק החשמלי שלו וכמה וואט הוא יכול לספק בכל רגע נתון? מהי איכות הגנרטור וכמה זמן הגנרטור יכול לעבוד ברצף? מהי קיבולת הדלק שלו? האם הוא עובד על סולר או דלק? מהי עלות תחזוקת הגנרטור וכמה היא מורכבת?

כל אלה פרמטרים שיש לקחת בחשבון כשבוחרים גנרטור. זה נכון גם אם משכירים גנרטור לאירוע קטן וחד פעמי, וזה נכון אפילו יותר כשרוכשים גנרטור לשימוש קבוע או לגיבוי בשעת צורך.

  • גודל והספק
    אפשר למצוא היום גנרטורים בגדלים שונים והספקים שונים. מכיוון שהגנרטור שאתם רוכשים נועד לשימוש, בסופו של דבר, ולא משמש כסת"ח בלבד, יש להתאים את הגנרטור להספק שיידרש ממנו בזמן ההפעלה. 
    הספק הגנרטור נמדד בקוו"א (KVA).  כדי לדעת איזה הספק קוו"א הגנרטור שלכם אמור לספק, יש לדעת מהו הזרם הנצרך באופן שוטף. זרם אמפר הוא 1.5 קוו"א בקירוב. מקדם ההספק בארץ הוא 0.8, ותמיד כדאי לבדוק שהנתונים תואמים, כיוון שבמקומות שונים מקדם ההספק שונה.
    כאשר מחשבים את ההספק כדאי לקחת טווח בטחון של הספק הגבוה ב- 15%-20% מהנדרש לפי החישובים. תמיד עדיף שהגנרטור יפעל בפחות מהיכולת המקסימלית שלו, גם כדי למנוע חימום יתר וגם כדי לשמור רזרבות במידה ונצטרך התנעה ממונעת או שצריכת החשמל תגדל באופן לא צפוי.

    מומלץ להיעזר במומחים בתחום הגנרטורים כדי לחשב את ההספק הדרוש לכם בדיוק. 
  • טנק הדלק
    כלל האצבע אומר שככלל שטנק הדלק יהיה גדול יותר, כך תצטרכו למלא אותו פחות פעמים, ולהיפך – ככל שהטנק יהיה קטן יותר כך תצטרכו למלא אותו יותר פעמים. גם גודל טנק הדלק צריך להתאים לשימוש: בגנרטורים המוצבים כגיבוי לשעת חירום אפשר להסתפק בטנק דלק קטן יחסית, ולמלא אותו לאחר השימוש. לגנרטורים הפועלים באופן קבוע או לעיתים תכופות עדיף שיהיה טנק דלק גדול, כדי שנצטרך להתעסק עם המילוי שלו מעט ככל האפשר.

 

  • שימוש בסולר
    אם עלות הדלק קריטית עבורכם אנו ממליצים לכם לבחור בגנרטור בעל מנוע סולר. תקנות הגנרטורים בישראל מחייבות חדר בעל בידוד אקוסטי המונע את הפיכת הרעש למפגע רעש סביבתי, כך שלפחות הפרמטר הזה פחות חיוני כיום בבחירת גנרטור לשימוש קבוע ויותר רלוונטי כאשר משכירים גנרטורים קטנים לאירועים חד פעמיים או שימוש דומה.  
  • בטיחות
    כשמדברים על גנרטור מדברים על דלק וחשמל, ולא חסרות סכנות או תקלות שעלולות להיגרם משימוש לא נכון, בלאי שלא טופל, זרם חשמלי בעוצמה גבוהה מדי וכו'. תקנות הבטיחות בישראל מחמירות למדי, וטוב שכך, ונביא כאן את העיקר הדברים:
    התקנת הגנרטור חייבת להיעשות על ידי חשמלאי המתמחה בגנרטורים.
    יש לוודא שהגנרטור מצויד במייצב כוח (AVR), השומר על אחידות זרם החשמל ומונע נזקים שעשויים להיגרם למכשור המופעל על ידי הגנרטור, בין אם בשל זרם בעוצמה גבוהה מדי ובין אם בשל אי-רציפות בעוצמת הזרם. במידה ואתם רוכשים גנרטור שאין בו מייצב מתח מובנה יש צורך לרכוש מייצב מתח/כוח הפועל עם הגנרטור.
    נקודת בטיחות נוספת שיש להקדיש אליה תשומת לב היא מיקום הגנרטור: יש לשים לב לבידוד המקום למקרה של תקלה מסכנת חיים, כדי שיוותר מרווח תנועה ופעולה מספיק מסביב לגנרטור לצרכי מילוי טנק הדלק וביצוע פעולות תחזוקה שוטפות. החוק קובע כי מרווח התנועה יהיה לפחות מטר רווח בין הגנרטור לקיר בכל מקום בחדר.
    בידוד אקוסטי, קירות חסיני אש ודלתות אש הן חובה על פי החוק בחדר הגנרטור, יחד עם אוורור חיצוני ושאיבת אוויר פנימית, ורשימת תנאי בטיחות נוספים הנוגעים למתגי החשמל והתאורה, מפסקי בטיחות ועוד. החוק קובע גם בדיקות תקינות ותפעול תקופתיות לגנרטורים, ותנאים לאחסנת מיכלי הדלק על פי התקנות המחמירות של הרשות לרישוי עסקים. בכל מקרה יש לקבל אישור של מכבי-האש ורשויות אחרות לבטיחות חדר הגנרטור לפני הצבתו במקום.

     

חשוב: בעת מילוי הדלק במיכל יש לוודא שהגנרטור לא עבד בחצי השעה האחרונה לפני מילוי הדלק, 
כדי להימנע מסכנת התלקחות.
הכללים הללו הם לא רק לנוחות אלא גם לבטיחות, ולכן השמירה עליהם אינה אופציונלית אלא מנדטורית. 

איפה קונים גנרטור?

גנרטורים רוכשים אך ורק אצל ספקים מורשים שעובדים עם יצרנים מוכרים, ויש להם את כל תווי התקן הנדרשים. מכיוון שאנחנו מדברים על חשמל (ודלק) אנחנו מדברים לא רק על תפקוד תקין של כל המערכות גם כשאין אספקת חשמל חיצונית, אלא גם על סכנת חיים בשימוש לא נכון במערכות הגיבוי. ספקים מוכרים ו-יבואנים רשמיים של חברות גדולות מחוייבים לכל נושא הבטיחות ועומדים בכל התקנים הנדרשים על פי החוק הישראלי. ההקפדה על כל הפרטים הקטנים היא שעושה את ההבדל. 

יש לוודא כי אתם רוכשים את הגנרטור במקום המעניק אחריות על הגנרטור. ככל האצבע אומר כי ככל שמשך האחריות על הגנרטור ארוך יותר, כך איכותו טובה יותר.

 ההמלצות שלנו

כמומחים בתחום הגנרטורים בחברת Dt-Logistic, אנו עובדים עם מספר חברות מהמובילות בעולם לייצור גנרטורים. אנו מבינים היטב את חשיבותו של הגנרטור עבור לקוחותינו בתחומים השונים, ויודעים כיצד להתאים לכל לקוח את הגנרטור הנכון, בהתאם לצרכיו.

אנו עובדים עם חברות גדולות בעולם כמו: WELLAND POWER, ARKEN.
רוב הגנרטורים שאנו מייבאים מגיעים עם מנוע מסוג PERKINS, דוסאן, יונדאי שאלו הם מנועים
הטובים ביותר שיש היום בשוק, מנוע יעיל, אמין ובטיחותי. מנועים שידועים בצריכת סולר נמוכה.

מנועי Perkins הם המנועים היעילים, האמינים והבטיחותיים ביותר היום בעולם. 
חלקי המנוע מיוצרים באנגליה בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת ביותר הזמינה היום לייצור גנרטורים. 

עם השנים, הבנו את החשיבות של גנרטור בארץ ובשוק בכלל, והקמנו חברת בית בחו"ל, מבית
ד.ט לוגיסטיק, המשווקת את הגנרטורים של חברת BETA POWER, שנועדו בכדי לצמצם את הזמן של תהליכי
הייצור וזמני האספקה הארוכים של החברות הגדולות. אנו דואגים קודם כל למוצר בטיחותי ואמין
ולכן בחברה שלנו אנו עובדים עם המנועים הטובים בעולם, פרקינס, יונדאי ודוסאן.

בכל שנה אנו מוכרים אלפי יחידות של גנרטורים בזכות שלושת היתרונות שלנו –

איכות, אמינות, שירות.

חברת ד.ט.לוגיסטיק בע"מ הינה יבואנית ומפיצה בלעדית מטעם חברות ומותגים מובילים בעולם בתחומי השינוע ובתחומי האנרגיה.
אנו מתמקדים במתן פתרונות טכנולוגיים מתקדמים בתחומי השינוע וההרמה
ללקוחות פרטיים וחברות בתעשייה ובמסחר.
משרדי החברה ואולם התצוגה ממוקמים במושב אחיטוב.

כל מה שצריך לדעת על גנרטורים – המדריך המלא!
לקבלת פרטים נוספים