בחירת מלגזונים לעבודה בחלל סגור - dt-logistic
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

בחירת מלגזונים לעבודה בחלל סגור

מלגזון הוא פתרון נשיאה ושינוע שיכול לסייע להעברת סוגים שונים של חפצים ממקום למקום. ברוב המקרים, המרחקים שעבורם רלוונטי המלגזון הם קצרים יחסית. עם זאת, ניתן להשתמש בו גם בחלל סגור וגם בחלל פתוח. במקביל לכך, בחירת מלגזונים לחלל סגור מתבצעת מטבע הדברים על פי שיקולים שונים לעומת בחירת כלי עבודה כאלה במקומות פתוחים. אז מה ההבדל בין סוגים שונים של מלגזונים? איזה רישיון צריך למלגזון? הבה נבחן את הנושא מעט יותר מקרוב.

סוגים של עבודות שינוע במקומות סגורים

עבודות השינוע העיקריות שמתבצעות במקומות סגורים הם אלו ששייכות לסקטור התעשייתי. במקומות סגורים כמו אולמות ייצור ומחסנים ניתן לבצע עבודות שינוע של חפצים וסחורה, בעוד במפעלים יש צורך בשינוע מכונות כבדות. כמו כן, צריך להבחין בין עבודות שינוע אופקיות ורוחביות ולבדוק את כושר ההרמה של המלגזון.

שיקולים עבור בחירת מלגזונים

המפרט הטכני הוא הדבר הראשון שבודקים כאשר בוחרים מלגזונים. באמצעות המפרט הטכני ניתן לדעת מה גובה ההרמה של המלגזון, מה כושר ההרמה ומה המשקל. לצד אלו, המפרט הטכני מתאר את סוג המצבר במלגזון חשמלי וכמובן את המידות. כמו כן, המפרט מאפשר לדעת האם המלגזון עצמו ניתן לאחסנה במקום המיועד לכך במשאית.

הייעוד של מלגזונים

הדבר השני שבודקים בעת השוואה בין סוגים שונים של מלגזונים הוא הייעוד שלהם. כאן מבררים האם הייעוד של המלגזון הוא לעבוד במקום פתוח או סגור ומה הסיבות לכך. בהמשך, צריך לבדוק האם המלגזון מיועד להעברת מכולות – או לחילופין להעברת ציוד ומדפים.

לרוב, מלגזונים נוטים מטבעם להיות קטנים וקומפקטיים ולכן עבודה איתם בחלל סגור לא אמורה להגביל את היצע האפשרויות.

בחירת מלגזונים לפי רישיון

מלגזה ידנית לא דורשת רישיון. לעומת זאת, רק אדם שיש לו רישיון יכול להפעיל מלגזה חשמלית. יתרה על כך, המפעיל של המלגזה צריך להיות מינימום בן 21 ובעל רישיון נהיגה ברכב פרטי. אלו נראים כמו שיקולים שאינם רלוונטיים לעבודת המלגזון – אך הם בהחלט חשובים כאשר משווים בין הדגמים השונים.

מלגזון להשכרה או למכירה – מה עדיף?

ההיבט הטכני של בחירת מלגזונים מתעלם מהסוגייה הכלכלית. בצד אחד של המתרס, יש חברות ואנשי מקצוע שמעדיפים לרכוש את המלגזון. כאשר הבחירה היא לרכוש מלגזון, הסיבה היא עבודות אינטנסיביות עם כלי עבודה כאלה. מן העבר השני, יש כאלה שמעדיפים לשכור אותו – כמו למשל פר פרויקט או לזמן קצר בלבד.

כך יודעים ממי להשיג את המלגזון

בשורה התחתונה, הגורם שאליו פונים על מנת להשיג את המלגזון חשוב לא פחות מהמפרט או מהמודל של השכרה ומכירה. אם רוצים ליהנות מיתרונות המלגזון, כדאי לשכור או לקנות אותו רק מחברה שמתמחה ביבוא ושיווק של מגוון מוצרי מנוע. לבסוף, כל שנותר הוא לבסס בחירת מלגזונים על מידע ועל הדרכה מסודרת שמגיעים מצוות החברה.

ולאחר שזה נאמר – זה הזמן להתייעץ עם המומחים של ד.ט לוגיסטיק – נציגינו ממתינים לפנייתך כעת.

למידע בנושא עגלות משטחים חשמליות.

בחירת מלגזונים לעבודה בחלל סגור
לקבלת פרטים נוספים